Glutenvrij Indiaas Naanbrood

Glutenvrij Indiaas naanbrood

Voor 2 broden
Bereidingstijd: 20 min

Ingrediënten

  • 100 gr glutenvrij kikkererwtenmeel
  • 240 ml water
  • 1,5 el olijfolie
  • 0,5 tl zout
  • 30g Hummus
  • Specerijen zoals: 1 tl chilivlokken, 1 tl oregano, 1 tl knoflookpoeder, komijnpoeder.

Bereidingswijze

  1. Doe alle ingrediënten (kikkererwtenmeel, water, olijfolie en zout) in een beslagkom en roer goed door totdat de klontjes eruit zijn.
  2. Laat het minimaal een half uur (of liever nog een uur) staan zodat het water goed wordt opgenomen door het kikkererwtenmeel.
  3. Verhit een pan met wat olie en giet daar de helft van het beslag in.
  4. Bak aan beide kanten goudbruin (ongeveer 5-6 min per kant) en herhaal.
  5. Laat het brood afkoelen en serveer met (zelfgemaakte) hummus.

Met dit naanbrood kun je eindeloos variëren. Maak bijvoorbeeld jouw eigen naanpizza met tomaten, courgette, paprika, spinazie en/ of rucola. Klinkt goed toch? De topping vind je hier!

2021-07-08T14:10:06+02:00 Door |