Wil jij van je migraine af?

Heb jij weleens hoofdpijn? Of heb je last van migraine? Neem je vaak een paracetamol of andere pijnstiller tegen deze pijn? Voeding kan een belangrijke rol spelen bij het ontstaan van hoofdpijn bij mensen met migraine. Dit feit wordt vaak verwaarloosd en in plaats daarvan worden pijnstillers en andere vormen van medicatie gebruikt, die vaak ernstige bijwerkingen kunnen geven.

De 7 migraine-triggers uit de voeding

Er zijn een aantal voedingsmiddelen, dranken en additieven die migraine kunnen ‘triggeren’. Ik heb deze voedingsmiddelen voor je op een rijtje gezet:

1. Kaas (oude kaas, schimmelkaas et)
  2. Cacao (chocolade)
  3. Citrusfruit (ook aardbei, ananas en kiwi)
  4. Harde worst / hotdogs / varkensvlees
  5. Mononatriumglutamaat (vetsin, E621) / aspartaam / kunstmatige additieven
  6. Cafeïne (koffie, groene/zwarte thee, cola, energydrank)
  7. Alcoholische dranken (rode wijn, bier)

Alcoholgebruik door minderjarigen is een belangrijke potentiële oorzaak van terugkerende hoofdpijn bij adolescente patiënten van vandaag. Daarnaast zijn er nog andere factoren van belang zoals schommelingen in de bloedsuikerspiegel, het hebben van een tekort aan magnesium, vitamine B2 of Q10 of het hebben van voedselintoleranties.

Wil jij van je migraine af?

Bij The Food Hospital begint de behandeling met het uitvoeren van een IgG-test, het bijhouden van een voeding,- en pijndagboekje en wordt er gekeken naar voldoende inname van voedingsstoffen. Ieder persoon is anders en daarom wordt een algemeen dieet voor migraine in de praktijk niet aanbevolen. De ene persoon reageert wel op een bepaald voedingsmiddel en de ander niet. De ene heeft wel een tekort aan magnesium, de ander niet. Laat je daarom goed begeleiden door een orthomoleculair,- of natuurdiëtist, dan weet je in ieder geval zeker dat je goed geholpen wordt!

~ Wil jij van je hoofdpijn af? ~ Maak dan vandaag nog een afspraak bij The Food Hospital! ~ Klik hier of op de button hieronder.

Bron: Millichap JG1, Yee MM. Pediatr Neurol. 2003 Jan;28(1):9-15. The diet factor in pediatric and adolescent migraine.

JA, ik wil van mijn migraine af!